Søk i denne bloggen

torsdag 11. mars 2010

Vårperle...

Hjertet mitt dunker etter våren for tiden. Det dukket opp et dikt eg skrev en vårkveld for flere år siden blant alle papirene mine. Eg liker å skrive dikt. Så det har blitt en del av dem opp gjennom tidene. Kjente eg ble litt glad då eg leste det. For eg gleder meg sånn til våren. Mild luft og håpefulle ansikter i gatene. Men, først må regne få vaske gatene og skylle vekk de siste restene av gammel snø. Mens eg venter på spirer som gror, så tenkte eg å dele dette lille diktet mitt med deg. Kvaliteten kan man sikkert si mangt om, men eg velger å dele likevel. Vær så god:

Du og eg

Du og eg
ikkje et ultimatum
heller ikkje en historie
enno

Du og eg
En tynn tynn tråd
av spindelvev
men enno ikkje et nett

Du og eg
to sølvperler
på morgenfriskt gress

Solen treffer oss langsomt
lyset treffer dråpene
allverdens farger springer frem
det è blitt vår igjen

- Julia Jin, våren 2007 (?)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar