Søk i denne bloggen

onsdag 10. mars 2010

Stand up på Ricks: Pussy as good as it looks...

Det ble som eg trodde, stand up kveld på Ricks ble en kveld kor gleden fikk fritt spillerom og humoren fikk trent seg. Eg og venninnen min kom litt i seineste laget, og fikk dermed gjennomgå av konferansieren. Det må man regne med. Venninnen min, som snart er tanntekniker ble spesielt populær hos konferansieren, som mer enn gjerne ville gå å få tann- spa hos henne. Tannteknikere, for de som ikkje visste det, gjør det meste tannleger gjør, med unntak som for eksempel borring. Med andre ord vil det være mer behagelig å gå til tanntekniker enn tannlege. Så eg forstår konferasieren godt. I tillegg skal det heller ikkje stikkes under en stol at venninnen min er innmari søt.Konklusjonen hans, etter å ha kartlagt første og andre benkenes yrker ble at man burde starte en klinikk. Foruten tannpleier (tannspa-pleier), fantes sykepleiere, leger og psykologer på benkene...og telefondamer fra skandiabanken. Sistnevnte yrkesgruppe sleit han litt mer med å få til å passe inn i klinikken.

Et lite utdrag fra selve showet:
Thomas satte listen for showet ved å etterlikne Mr. Bean, og når merkevaren Pussy - as good as it looks, mat for katter ble vist frem for publikum, var stemningen satt for kvelden. Då Rune Lothe kom på scenen, lærte eg meg at det finnes en yrkesgruppe som heter arkivar. Rune er sjølv arkivar, og kunne meddele til oss i salen at det finnes en egen verdenskonferanse for yrkesgruppen, sist samlet i Kuala Lumpur. Og arkivarer og bibliotekarer sammen på julebord blir heftig feiring.For då tar bibliotekarene av seg brillene. Sigrid Bonde Tursvik avsluttet showet med snert, og på ekte kvinnevis. Hun stilte spørsmålet korfor lurer man på om folk er homo, når man heller kan lure på om folk er mongo? Eg er på sett og vis enig i at dette  kan være en fruktbar kategorisering å jobbe etter.

Eg vil få takke stand- up gjengen for en gøyal kveld! Og krysser fingrene for at de får gode kritikker i BT, som var tilstede for å gjøre sin vurdering. Så for de interesserte er det bare å kikke i BT (mest sannsynlig fredag)  for second hand vurdering av det som skjedde på Ricks. For de som ikkje fikk med seg showet no, så kommer det et nytt show på fredag. Thomas er fortsatt med på laget, mens noen av de andre byttes ut med nye ansikter. Så vil du le, kom deg avgårde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar