Søk i denne bloggen

mandag 8. mars 2010

hvis du ler litt, så griner du mindre...og verden blir gladere

Et smil til en forbipasserende, og sannsynligheten er stor for at du får et smil tilbake. Det gjelder å gjøre hverdagen lys og leken. Hvis du føler deg litt lettere vinterdeprimert, til tross for at snøen har gjort dagene lysere i det siste, så ta turen til Ricks, Visekjelleren på onsdag.

Da er det stand up show for alle penga. Det koster 110 kr og det er 20 års aldersgrense. Dørene åpner kl. 20 og showet starter kl. 21.


Fem stk skal på scenen: Sigrid Bonde Tursvik, Thomas Anthun Nielsen, Rune Lothe, Eivind Salen og Nils Ingar Aadne.
Fire av fem har eg lite kjennskap til, men eg kan si mange varme ord om Thomas Anthun Nielsens show. Han har eg sett på Humorlaboratoriet på Lille tidligere. Og også på Ricks. Humorlaboratoriet er et slags prøverom kor stand up folka prøver ut nytt materiale. For å ha det på det reine. Siden eg ikkje kjenner til de andre som skal på scenen, så dedikerer eg litt rom til Thomas Anthun Nielsen...
    
                                                                                                    Et kunstferdig bilde av Bad boy Thomas


Humoren hans er hjertevarm, og ofte med en selvironisk tvist. Etter min mening. Eg ler fra magen når Thomas forteller vitser. Ofte en stund etter at de andre ler, eg har en tendens til å bruke tid på å ta poenget...Men tilslutt forstår eg (prompe og fis forstår eg derimot med en gang, og ler meget hjertelig av det, men det er gjerne ikkje helt stand up materiale). Thomas driver forresten og reiser litt rundt i landet for tiden og gjør stand up. Sist sett i Oslo! Med gode mottakelser sies det. Er du interessert i å lese mer om ka Thomas driver med så kan du jo stikke innom bloggen hans: http://anthun.wordpress.com/ 


Det som kanskje imponerer meg mest med Thomas, er at han i tillegg til å være stand up komiker også er redaktør for Megafon her i Bergen. Det er storveis. Tenk å kunne bidra så positivt til verden på to så vidt forskjellige måter. Bøyer meg i støvet! Kom og heie på og le deg nesten ihjel då vel!

Tvi tvi til stand up folka på onsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar