Søk i denne bloggen

lørdag 6. mars 2010

Hindenbürg Rockn' grill og Martin Halla...

Eg går hjemover etter å ha hørt Hindebürg Rockn'grill på garage. Lite folk på konserten, kanskje fordi det ikkje var så mange som fant veien til Garage denne kvelden. Kvarteret og Hulen har jo sine konserter på en fredag de og. Vel, eg valgte Garage og Hindenbürg. Det e eg glad for.Eg har aldri hørt bandet live før, så det var på tide. Petter, vokalisten synger på sin artige måte (heter det grawling mon tro?) og det var generelt masse energi på scenen. De hadde fortjent et større publikum synes no eg. Men, det var iallefall ingenting å si på innsatsen på scenen!! Det ble til og med avholdt en vits om Newton underveis. Så folkens, neste gang bandet har konsert så ta turen. Ellers går dere glipp av noe!

Hør musikken og finn ut mer om Hindenbürg Rock'n Grill på myspace: www.myspace.com/hindenburgrock
I følge vokalist Petter, så finner du forresten mer oppdatert informasjon om bandet på facebooksiden deres. Så bli Hindenbürg fan på facebook. Kom an!
De spiller igjen på Jacobs 2. april kl. 20 :-)




Martin Halla
...på vei hjem kræsjer eg nesten med Martin Halla. Martin er en fyr som har en helt fantastisk stemme, og ser ut som en skikkelig snill supernerd (sorry Martin, ikkje bli sur!)...Eller ka synes du?
Gjengen han gikk med trodde eg var groupien hans, og han fikk straks stempel på seg som kjendis i Bergen. Sannheten er ja, eg e fan av stemmen, men ikkje groupie..
Martin e flinkis vokalist som kan sine sangtekniske ting. Han synger fløyelsmykt, og man får fort fred i sjelen av å lytte til han. I fjor på Knøderen, hadde både eg og Martin innslag på Prøverommet i regi av BIT teatergarasjen. Og sånn kom vi i snakk.Siden har eg dumpet borti han her og der. Rema 1000 har vist seg å være et hitsted. Martin (og Marte, Martins venninne, stod for arrangering på piano) spilte nylig konsert under Kvarterets nyåpning med orkester! Eg fant selvsagt veien dit, og ble som alltid like facinert av alle de varianter man kan synge teknisk sett. Han har god stemme og magekontroll han Martin. Martins musikk er som å flyte på en sky på en sommerdag. Selve konserten var som å bli trukket tilbake til fordums tider. Alle på scenen så liksom ut som de var trukket ut fra en annen tidsperiode.
Hvis du vil sjekke ut stemmen, og musikken til Martin så går du hit: http://www.myspace.com/martinhalla 

 Ja, då håper eg at noen som leser kanskje, ved å trykke på linkene har funnet noe musikk de ikkje har hørt før, og som treffer rett inn:-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar