Søk i denne bloggen

søndag 14. mars 2010

Barna og Fedrene...

I går braket det løs med en storveis forestilling/ konsert på Garage/ Gåsa. Eg skriver skråstreker fordi 1. i tillegg til å spille et sett med i mine øyne sanger med høy intensitet og kvalitet, så gjorde guttene i A Father of a Thousand Kids også et humoristisk show. For eksempel fikk de hele publikum til å snu ryggen til scenen. Og vi (iallefall eg), ventet på at no skjer det et eller annet spektakulært trylletriks. Eg snudde meg igjen på signal fra Fedrene, og ka ser eg. En tom scene! De snek seg av scenen etter at samtlige i publikum faktisk fulgte ordren om å snu seg. Det var kanskje ikkje så rart at eg trodde at det skulle komme et triks..Eg kom til konserten med en forventning om at et eller annet med 3-d briller skulle finne sted (på forhånd var det annonsert på Facebook at man kunne ha med seg 3-d briller).

Skråstrek 2: Gåsa, i invitasjonen som var å finne på facebook, stod det at konserten skulle skje på Gåsa. Gåså tenkte eg, då eg leste. Kor er gåså? Eg resonnerte meg frem til at det måtte være Garage. Det var jo det de sa til meg (på Opera, som eg har skrevet om tidligere).

Min konklusjon er at disse Fedrene som de kaller seg, vet å tulle seg med sine barn (publikum). Det var lekent med blomster på mikrofonstativene og planter på scenen. Til tross for tullingen var musikken av en dypere karakter (synes eg). Stemmen til vokalisten var dyp og ru, og banet seg vei helt inn i ryggmargen. Det skinte gjennom at det var en gjeng med flinke musikere på scenen. Askøyværinger av rang visstnok.

Tull og lek er bra for verden og det samme er musikk, så i går kveld gjorde faktisk A Father of a Thousand Kids en god gjerning for verdens barn. Både moro og intenst på samme tid. Eg har lyst å skrive med store bokstaver: FØLG MED PÅ DETTE BANDET OG KOM DEG AVGÅRDE NÅR DE SPILLER KONSERT NESTE GANG!! Bak alt tulleriet finnes og alvor, så her er hele pakken godt snekret sammen. Vi barn trenger å leke, og vi trenger alvor. Her får du begge deler. Eg skal iallefall leke mer (med alvor i blikket) om eg får sjansen. Takk for en strålende opplevelse til Fedrene :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar