Søk i denne bloggen

lørdag 13. mars 2010

Knøderen baby, Knøderen!

Har du vært på kafe knøderen noen gang? Visste du at det skjer artige ting der på kveldstid?
Ikkje? Vel, då skal eg fortelle litt om stedet. Kafeen ligger i Lyder Sagensgate 22. Koselig innredning, ikkje umoderne og hardt, men heller motsatt, passe slitte møbler og litt sånn gammeldags. De har super mat der og masse god te, ikkje minst. Eg elsker te, så når eg er der blir det ofte tedrikking, bok, og om eg får muligheten så kaprer eg gjerne en plass på benken innenfor døren. For meg er stedet et supert sted å sitte når eg bare vil være med meg selv og dykke ned i en bok. Andre bruker stedet til andre ting, ofte er det små vennegjenger samlet rundt de runde bordene der inne. Ryktene skal ha det til at flere og flere kommer tilbake til stedet, og kafeen har og fått gode anmeldelser.

De som driver stedet er egentlig en god grunn til å dra dit i seg selv. Verdens snåleste par (snål; rar på bergensk, søt på østlandsk, de er begge deler). Alltid like imøtekommende på en litt sjenert måte. Genuine. Hvis du og er litt snål, kommer du garantert til å føle deg hjemme på knøderen. For selvsagt bærer stedet preg av det snåle paret.

Det eg liker aller best med Knøderen er at de holder små konserter der innimellom, og andre arrangementer som boklanseringer og lansering av magasiner. Prøverommet i regi av BIT teatergarasjen har også vært der innimellom. Eg har mye eg kan takke Knøderparet for.  Det var de som gjorde meg oppmerksom på at Prøverommet eksisterer. Og eg fikk være med i fjor! Prøverommet er forresten, for de som ikkje har kjennskap til det, et sted kor kunstnere kan få prøve ut tingene sine. Et spennende konsept kor man får input fra ulike sjangre på en og samme kveld. Prøverommet skal være på Knøderen igjen i april. Nærmere bestemt den 26. Kom kom! Det skjer og masse annet gøy utover våren, eg skal selvsagt fortelle mer om det etterhvert som det nærmer seg. Eller så kan du jo selv stikke innom og spørre, eller klikk her. Link til underskog, et nettsted med god oversikt over ka som skjer rundt om, blant annet på Knøderen.

Eg gleder meg til å se på det som skjer utover våren. Å... det var den våren, den er her snart...Jippi!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar