Søk i denne bloggen

fredag 5. mars 2010

Finally!

Etter pc kræsj, prøving og feiling av funksjoner her inne på bloggen og tilslutt god hjelp fra en klassekompis fra fordums tider; Kramer, så falt universet mitt på plass tilslutt. Ah..det kjennes godt!

Her på bloggen min skal eg skrive om min utforskning av verden, nærmeree bestemt Bergen. Eg kommer til å skrive masse om musikk og småkonserter. Fordi eg elsker musikk. Videre skal eg skrive en del om rare psykologiske fenomen, kanskje prate med noen kloke mennesker innenfor det feltet om kordan vi kan skape et enda bedre samfunn med fokus på frihet og åpenhet. Eg skal og skrive om folk eg har truffet på her og der som har fått til noe bra fordi de valgte å følge sin egen vei.

Eg har dessuten satt i gang med mitt eget lille forskningsprosjekt som no har pågått en stund. Eg har rett og slett satt meg sjølv på saken å finne ut mer om dette sjekkegreiene blant gutta...Ka e det egentlig de driver med? Eg har pratet, kanskje sjekket til sjølv, og fått hentet inn mange morsomme historier. Hele den greia her begynte med at eg for det første leste The Game, og deretter så hele Sex and The City. To ulike verdener på sette og vis. Rått og brutalt på begge sider. Eller vakkert...Eg har ikkje helt tatt standpunkt til dette sjekkegreiene. Det eneste eg vet e at sjekking ofte fører med seg mye moro og mange folk.

Eg kommer helt sikkert til å skrive om mange andre rare ting og. Eg vil iallefall blogge med det formål å gi folk som ikkje har så mye peil på ka som skjer av artige småkonserter og andre snasne begivenheter et innblikk i noe av det som skjer. For det skjer innmari mye bra og artig!

Dessuten e eg som engasjert medmenneske opptatt av å bidra med å skape mer rom for frihet til å være akkurat den man e, altså gjøre det avvikende mer normalt. Henger du med? Friheten går og på å være fri til å leve et liv slik man sjølv vil, og ikkje et liv etter regler som man tror man må følge fordi de fleste andre gjør det...

Jaa, det får være nok intro. Kan hende kommer det en tegnekunstner med på laget etterhvert. Han har forøvrig tegnet profilbildet mitt, over noen glass rødvin/øl. Han sjølv blir vel kanskje ikkje overbegeistret no, når han ser ka eg bruker det til. Men, det får han tåle. Og kritiske blikk får ha med seg i sekken at bildet ble tegnet på maks to minutter, for vi måtte rekke bussen til byen. Som vi likevel mistet. Siste bussen.

Yes, god lesning. Tips og kommentarer mottas med takk. Då sender du meg en mail eller bruker kommentarfeltet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar